Engelsk

rette tekst på 250ord

20. marts 2016 af mellehmonberg (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej, er der en som vil rette de værste fejl i min tekst? Jeg har mange problemer med engelsk så der er nok en del. Jeg beder ikke om at teksten skal skrives ren, men hvis en vil læse den igennem og rette de værste oversættelser/formuleringer, ville det være rigtig dejligt :-) på forhånd mange tak!

She didnt really had knew why, but that day on the library she found out. Grandma Nan had lived when the aborigines were consideret sub-normal, at that time, children were taken from their parents, some of them right after the birth, the parents were told that the child were dead and most of them belived it or chooced to do because there were nothing they could do about it. Theres a pretty big chance that Nan also were taken, then she would had came to a white family who would raise her, trying to make her fit in. Then when she grew up, she would have to take care of herself, and as a black woman that wasn't easy at all. Black people were not capable of being educated the way whites were, the industry was built on the back of the black. Nan were forced to work, she had no choice. The jobs she could get were under paid and really hard, a normal work day, most of the time would be from 5 to 22, thats a really long day for a young girl, - for anyone.  


Brugbart svar (1)

Svar #1
21. marts 2016 af ping317 (Slettet)

Sagt i bedste mening, så er det fejl i stort set det hele. vil opfordre dig til at benytte dig at en lektiehjælps café på dit gymnasium, da det nok er et bedre forum :) 


Brugbart svar (0)

Svar #2
21. marts 2016 af Stygotius

Din hidtige engelsklærer skulle skydes ved daggry.


Svar #3
21. marts 2016 af mellehmonberg (Slettet)

Åh gud er det så slemt?... shit hvor flovt..

Jeg går på fjernundervisning og har ikke mulighed for at møde op til fysisk undervisning pga. sygdom, kender i en side hvor jeg kan øve det(engelsk)? Jeg har altid haft svært ved det, men jeg havde håbet på at jeg da havde fået bare en smule med. Åbenbart ikke, øv.


Brugbart svar (1)

Svar #4
21. marts 2016 af Stygotius

She didnt really had (knew) known why, but that day (on) at the library she found out. Grandma Nan had lived when the aborigines were consideret sub-normal(, a). At that time, children were taken from their parents, some of them right after (the) birth, and their parents (were) told that the child (were) was dead: (and m)Most of them belived it or (chooced) chose to do because there (were) was nothing they could do about it. Theres a pretty big chance that Nan had also (were) been taken(, then she)  would (had) have (came) come to a white family who would raise her, trying to make her fit in. Then when she grew up, she would have had to take care of herself, and as a black woman that wasn't easy at all. Black people were not capable of being educated the way whites were(, t)The national  industry was built on the back of the blacks. Nan were forced to work, she had no choice. The jobs she could get were (under paid) underpaid and really hard(, a). A normal work day(, most of the time) would be from 5 a.m. to (22) 10 p.m., (thats) and that's a (really) very long day for a young girl, - for anyone. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
22. marts 2016 af Stygotius

selv tak-


Svar #6
23. marts 2016 af mellehmonberg (Slettet)

1000 tak! 


Brugbart svar (0)

Svar #7
23. marts 2016 af daffelaffe (Slettet)

Nan (were) was forced to work, she had no choice. 


Brugbart svar (0)

Svar #8
23. marts 2016 af Stygotius

Hovsa, -i linje 1 skal der i begyndelsen stå "She hadn't really known why, but......."


Brugbart svar (0)

Svar #9
23. marts 2016 af daffelaffe (Slettet)

#8

Hovsa, -i linje 1 skal der i begyndelsen stå "She hadn't really known why, but......."

Kan man godt skrive "She didn't really know why, but....."? 


Brugbart svar (0)

Svar #10
23. marts 2016 af Stygotius

Jaaa, for søren, Daffelaffe har da ret. Dér havde jeg sovet i timen.


Brugbart svar (0)

Svar #11
23. marts 2016 af daffelaffe (Slettet)

Heldigvis var jeg vågen! 


Brugbart svar (0)

Svar #12
23. marts 2016 af Stygotius

ad #9

Ja, du har igen en pointe.   Jeg undrede mig også over formuleringen. Når man ikke kender historien, er det lidt svært at sætte sig ind i hvad der er gået forud..

Dit forslag er i hvert fald bedre end det skrevne..


Skriv et svar til: rette tekst på 250ord

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.