Dansk

Mit identitet

13. oktober 2022 af Alix1983 (Slettet) - Niveau: 9. klasse
Hej. Jeg skal skrive ca. en 1/2 side på et a4 ark. Opgaven går ud på at jeg skal skrive om min identitet.

Jeg ved ikke hvad jeg skal starte med at skrive

Nogle gode bud hvad der er vigtigt i personens identitet alså mig selv/dig

Tænkte på miljø men hvad ellers

Brugbart svar (0)

Svar #1
13. oktober 2022 af SuneChr

Når vi køber en vare fra køledisken, ser vi på varens deklaration, som er en etiket påhæftet varen, hvorpå der står, hvad varen indeholder af næringsstoffer, farvestoffer, energiprocentfordeling, ... , ... .
Det er på en måde varens identitet.
Hvis vi betragter os som en vare, er det på en måde det samme, der gør sig gældende.
Forestil dig at en anden læser din varedeklaration. Hvad vil vedkommende så få at vide?

# 2  Det er noget nær umuligt at beskrive en person, man aldrig har kendt eller læst om. 


Svar #2
13. oktober 2022 af Alix1983 (Slettet)

Forstår ikke. Jeg skal skrive om mig selv men kan ikke komme med nogle gode bud.

Brugbart svar (0)

Svar #3
13. oktober 2022 af MN0710

Det er lidt svært at komme med noget der er vigtigt i en persons identitet, fordi identitet er hvem man er som person, og det er forskelligt fra person til person. Det er rigtigt at ens identitet bliver præget af, fx opvækst, miljø, kultur og oplevelser man har haft igennem sit liv. Du kunne måske skrive om noget, som du føler har været med til at forme dig til, hvem du er i dag? Fx en oplevelse du har haft :)


Svar #4
13. oktober 2022 af Alix1983 (Slettet)

Kan jeg godt F.eks skrive det her. Se i billedet

Brugbart svar (0)

Svar #5
14. oktober 2022 af MN0710

#4 Kan jeg godt F.eks skrive det her. Se i billedet

Det ville du godt kunne, hvis du kan forklare, hvilken indvirkning den (specifikke) oplevelse har haft på din identitet (hvem du er som person). Fx (nu opdigter jeg bare): "En stor del af min identitet er fodbold. Min far var en fodboldspiller, da han var ung, og det var en stor del af hans liv. Vi ville altid spille fodbold sammen i haven og det gør vi stadig..." og så kan man bl.a. skrive om, hvordan fodbold har været med til at forme en osv. 

Jeg håber det giver mening :)


Svar #6
16. oktober 2022 af Alix1983 (Slettet)

Jeg er færdig med min aflevering og har også tjekkket den. Nogle her inder sol kan hjælpe mig igen og tjek den hvis der mangler noget.

Skriv et svar til: Mit identitet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.