Engelsk

Hjælp med denne sjuskede tekst.

02. september 2023 af SkolleNørd - Niveau: B-niveau

Hej

Jeg sidder og laver den nedenstående opgave, men vil gerne vide om der er nogen der kan hjælpe med at forklare hvad teksten handler om, da jeg ikke forstår teksten så godt og derfor er det svært for mig at lave opgaven?


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. september 2023 af Christianfslag

Teksten omhandler løbesporten, og forklarer de positive følger det kan medføre, at begynde med at løbe. Hertil fortælles det hvor let det er at komme igang, samt at "The Well Guide" kan bidrage med hjælp til at komme igang.

Når du laver opgaven skal du huske forskellen på adjektiver og adverbier. Adjektiver beskriver substantiver, mens adverbier beskriver andre adjektiver eller verber. Se følgende eksempler

"Running is a great way...Her er great et adjektiv, fordi den beskriver way (et substantiv). Men i

"Feel better and even..." Her er better et adverbie, fordi den beskriver feel (et verbum).


Brugbart svar (0)

Svar #2
07. september 2023 af Stygotius

Se tråden "ER DET KORREKT MHT. ADJEKTIVER", -svar 3 


Svar #3
07. september 2023 af SkolleNørd

#1

Teksten omhandler løbesporten, og forklarer de positive følger det kan medføre, at begynde med at løbe. Hertil fortælles det hvor let det er at komme igang, samt at "The Well Guide" kan bidrage med hjælp til at komme igang.

Når du laver opgaven skal du huske forskellen på adjektiver og adverbier. Adjektiver beskriver substantiver, mens adverbier beskriver andre adjektiver eller verber. Se følgende eksempler

"Running is a great way...Her er great et adjektiv, fordi den beskriver way (et substantiv). Men i

"Feel better and even..." Her er better et adverbie, fordi den beskriver feel (et verbum).

Jeg mangler det ene adjketiv der er tilbage. Kan du komme med dem du har? (Det haster)


Brugbart svar (0)

Svar #4
08. september 2023 af Stygotius

I udtrykket “feel better” er ordet “better” et adjektiv da verbet “feel” fungerer som et såkaldt kopula, dvs. et verbum der udtrykker en identitet mellem subjektet (grundleddet)  og et subjektsprædikativ (omsagnsled til grundled)

Brugbart svar (1)

Svar #5
08. september 2023 af Stygotius

Adjektiver er markeret med fede typer og understregning.

NB. Adjektiver beskriver substantiver OG pronominer

..............................................................................................

Running is a great way to get fit, feel better and even form new relationships with other runners.

Starting a new running habit doesn't have to be hard   ---all it takes is a comfortable pair of shoes

and a willingness to move a little or a lot at your own pace. The Well Guide makes it easy to get

started, get inspired and stay on track. Are  you ready?  Let's go !


Skriv et svar til: Hjælp med denne sjuskede tekst.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.