Matematik

Statistik hjælp ( matematik )

12. april kl. 20:49 af Nadi2020 - Niveau: B-niveau

Jeg har vedhæftet en fil. vedrørende nogle data, ER der nogle kloge hoveder herinde, der kan forklare mig hvor mange grupper der indegår i datasættet, samt hvordan jeg kan lave et histogram udfra datasættet, jeg er lidt lost. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. april kl. 21:51 af jl9

Hej

Med et histogram tæller man antallet af forekomster i forskellige værdi-intervaller. Hvis man f.eks. opdeler i intervaller a 0.2 mmol/L:

3.4 til 3.6
3.6 til 3.8
3.8 ti 4.0
osv.

, tæller hvor mange forekomster i hvert interval og tegner et søjlediagram, så får man et histogram.

Grupperingen kan afhænge af hvor mange målinger man har til rådighed og naturen af målingerne. Med et histogram kigger man efter en "fordeling". I tilfælde vil et histogram være lidt "klokkeform" agtig som en normalfordeling.

Ved du om det skal være 3 forskellige histogrammer for hhv. Baseline, 90min og 180min?


Svar #2
12. april kl. 22:15 af Nadi2020

De spørg hvor mange grupper er der i datasættet, så skal man lave et histogram udfra det.

Svar #3
12. april kl. 22:23 af Nadi2020

Det er 3 forskellige temperature, ville det så måske give meningg at lave et hisogram for mænd og for kvinderni de forskellige baselines

Skriv et svar til: Statistik hjælp ( matematik )

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.