Dansk

Analyse - kortfilm “Pistol”

08. maj kl. 13:29 af Lise12346 - Niveau: 9. klasse
Hej jeg har trukket kortfilm, og jeg har valgt kortfilmen Pistol. Jeg har analyseret alle punkterne, men sidder fast nu, fordi jeg ikke kan finde de 3 vigtigste punkter, som jeg skal gå i dybden med. Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde de vigtigste punkter??

Brugbart svar (0)

Svar #1
08. maj kl. 13:50 af Moderatoren

Hvad synes du egentlig selv er de vigtigste?


Svar #2
09. maj kl. 22:38 af Lise12346

Jeg synes Filmiske virkemidler i hvert fald er vigtigt, men er lidt i tvivl med de andre to, som er Personer og miljø.

Svar #3
09. maj kl. 22:41 af Lise12346

Hvis der er nogle der har nogen ideer til hvilke punkter der kunne være vigtige og kunne være noget man kunne gå i dybten med, må i meget gerne skrive.

Svar #4
10. maj kl. 14:06 af Lise12346

Jeg tænker også lidt over om det skal være punktet fortolkning i stedet for en af de andre, altså miljø eller personer.

Har virkelig brug for hjælp.????

Brugbart svar (0)

Svar #5
11. maj kl. 15:21 af Evangeline26604

Jeg har samme kortfilm, og min lærer anbefalede, at jeg inkluderede alle analysepunkter, såsom komposition (både indre og ydre), personer, miljø, virkemidler, fortolkning osv. Din fremlæggelse skal blot ikke overstige 10 minutter. Jeg kan garantere, at du godt kan nå alle punkter, så ifølge min og min lærers mening, bør du bare tage dem alle med og eventuelt også give en resumé. BTW har du valgt et oplæsningstykke??? har akut brug for en.


Svar #6
11. maj kl. 23:31 af Lise12346

Men jeg ville ikke kunne nå alle punkter i gennem hvis jeg også skal gå i dybden med kortfilmen. Er der ikke nogle punkter der er vigtigere end andre???

Jeg valgte et oplæsning stykke omkring legetøjspistoler i Danmark, som handlede om det her med at hvis nogen ser en legetøjspistol, kan de sagtens kontakte politiet og så handlede det om våbenloven osv.

Brugbart svar (0)

Svar #7
12. maj kl. 16:07 af Evangeline26604

Jeg forstår. Så hvis du vil prioritere, vil jeg sige, at du bør gå i dybden med virkemidler, komposition og fortolkning. De andre punkter, som info og personer, kan du kort omtale for at give en overordnet forståelse, da de også er vigtige, men de kræver måske ikke så meget fokus som de første tre.

Kan du være sød at sende link til dit oplæsningsstykke ?


Svar #8
13. maj kl. 09:28 af Lise12346

https://stiften.dk/aarhus/politiet-advarer-boern-og-unge-med-hardball-pistoler-i-risikerer-at-blive-skudt 


Svar #9
13. maj kl. 14:03 af Lise12346

Har du nogle billeder, som har vigtige betydninger, som jeg kan tag med til ekamen og snakke om i forhold til det med filmiske virkemidler??? 

Har akut burg for det!!


Brugbart svar (0)

Svar #10
14. maj kl. 22:51 af Evangeline26604

Ja, jeg har en, hvor jeg skal forklare, hvorfor filmen bruger nærbilleder så meget, så jeg tog billeder af nærbillederne fra YouTube.


Brugbart svar (0)

Svar #11
15. maj kl. 09:17 af Aurelle

Hej, jeg har også valgt prøveoplægget Pistol, men sidder lidt fast. Er der mulighed for at du kan sende din analyse til mig?


Skriv et svar til: Analyse - kortfilm “Pistol”

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.