Fysik

Fået en lorte karakter

14. maj kl. 17:51 af abdi0123 - Niveau: C-niveau

Hej

Jeg har siden min sidste karaktergivning (vinterferien) været ekstrem aktiv i fysik og jeg har også været en af de eneste. Da jeg i vinterferien fik 4 og jeg virkelig ikke kunne lide det så strugglede jeg meget for at få den løftet op. Men alligevel vælger min fysik lærer at give mig 4 til årskarakter. Altså han har givet nogen som næsten aldrig taler i timer 7 og nogen der taler nogen gange i timen 10. Altså jeg føler ikke det er fair. Som jeg ser det har han bare copyrigted den karakter man fik i vinterferien til ens årskarakter. Altså jeg ved ikke hvad jeg skal gøre i denne situation for jeg føler selv jeg ville have lagt på de 10. Og nu er jeg bare så usikker.... Hvad tænker I?


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. maj kl. 23:08 af Evangeline26604

Det er helt forståeligt, at du føler dig uretfærdigt behandlet, især hvis du ser andre få højere karakterer, selvom de ikke deltager lige så aktivt som dig.

Det første skridt er at prøve at tale med din fysiklærer og forklare din situation og dine bekymringer. Forklar, hvor meget arbejde du har lagt i faget, og hvorfor du mener, at du fortjener en højere karakter. Det er muligt, at din lærer ikke var klar over din indsats eller har haft andre overvejelser, som du ikke er klar over. Det er fucking kliche, men communication is key. Hvis du ikke føler, at en samtale med din lærer løser problemet, kan du overveje at tale med en skoleleder eller en rådgiver. De kan muligvis hjælpe med at facilitere en samtale mellem dig og din lærer eller give dig råd om, hvordan du kan håndtere situationen.

Fortsæt med at arbejde hårdt og fortsæt med at stræbe efter det bedste, uanset hvad karaktererne siger.


Skriv et svar til: Fået en lorte karakter

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.