Historie

KILDEANALYSE I SOP - HJÆLPPPP

12. april kl. 22:43 af livv1 - Niveau: B-niveau

Hola, jeg er ved at skrive sop og har kritisk brug for hjælp til min kildeanalyse. Jeg har om kinas økonomiske udvikling i Historie og International økonomi. Jeg skal foretage en kildeanalyse af en tale fra Kinas kommunistiske parti, der taler til kvinder om de traditionelle roller, de prøver at få dem til at følge. (føde flere børn). 

Vil i mene der på baggrund af følgende citater er tale om en frembringelse eller en beretning – eller begge dele? Og om det er en første- eller andenhåndskilde.

"Kinesiske kvinder må arbejde tæt sammen med partiet og marchere fremad med en stærkere historisk bevidsthed og en mere livlig holdning"

”Kvinder bør studere Xi Jinpings filosofi og etablere et korrekt syn på ægteskab og kærlighed, fødsel og familie".

"Vi bør aktivt fremme en ny form for ægteskabs- og fødselskultur," sagde han, og opfordrede de delegerede til at "fortælle gode historier om familietraditioner"

"gode koner og mødre" og fremmet patriarkalske sociale normer”

Tilbage på den Nationale Kvindekongres, italesatte Ding nærmere kvinders mere proaktive roller i familier og samfund, såvel som deres ”dedikation til at sikre lov og orde, og deres fremragende præstationer på sportsarenaer”.

"Kvinders centrale rolle i samfundet er blevet fuldt demonstreret, og der er sket omfattende fremskridt i kvinders udvikling,"

” Organisationerne bør forbedre den juridiske beskyttelse af kvinder og børn i hele folkedemokratiets struktur, gøre rettighedsbeskyttelse til en fast del af deres arbejde og gennemføre regelmæssige besøg og inspektioner på græsrodsniveau for at finde og rapportere problemer”. 

Måske ik den mest optimale kilde, men det er den det er blevet til...

På forhånd tak for hjælpen. Min hjerne er brudt sammen.


Skriv et svar til: KILDEANALYSE I SOP - HJÆLPPPP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.