Dansk

informativ/maipulativ

09. oktober 2007 af Tdd-girl (Slettet)
Hejsa.

Reklame analysering

Hvad er forskellen på informativ og manipulativ?

Og!

Hvad betyder sekundære og primære brugsværdier?

Noget med hvilket behov en reklame for eksempel retter sig imod?

Brugbart svar (0)

Svar #1
09. oktober 2007 af Kazzopi (Slettet)

Kunne forestille mig at informativ var en reklame der oplyste, for at bringe en viden/information og en manipulativ reklame, var en reklame der ville overbevise en om noget - ændre ens opfattelse af noget, grundet subjektive holdninger fra reklameskaberens side.

Brugbart svar (0)

Svar #2
09. oktober 2007 af HenrietteB (Slettet)

så vidt jeg husker er en primær brugsværdi den værdi som varen egentlig indeholder - altså hvad kan varen reelt gavne køberen med. Det kan være at varen smager godt, eller at det er nogle bukser, der specielt er lavet til høje kvinder - sådan noget som det. Sekundær brugsværdi er det som der bliver lovet, at varen kan gøre for dig - som den ikke nødvendigvis gør. Fx loves der at en bestemt deodorant vil give en fyr nemmere ved at score piger, eller at morgenmadsprodukt vil gøre dig tyndere - dette er altså salgsargumenter, som skubber lidt med grænsen mellem virkelighed og fiktion - det handler om at finde ud af, hvad kunden har af ønsker og så få varen til at passe ind i dette.

Brugbart svar (0)

Svar #3
17. oktober 2007 af Katrine143 (Slettet)

#0 bruger du en analysemodel?

Brugbart svar (0)

Svar #4
08. oktober 2010 af uno-c (Slettet)

 manipulativ er det som spiller på det kundens/målgruppens følsesmæssige punkter. 


Skriv et svar til: informativ/maipulativ

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.