Studievalg og videregående studie

Maskiningeniør

07. maj kl. 14:50 af Stxelev02
Hej SP

Jeg søger en eller flere personer der vil fortælle lidt om hvordan det er at læse til maskiningeniør.
I den forbindelse tænker jeg på sværhedsgraden af matematik, mængden af lektier, og så også bare hvad en almindelig hverdag på studiet går ud på, f.eks. med indhold og fag.

Jeg skal nemlig til at søge videre efter sabbatåret, og jeg vejer mellem bygningsingeniør og maskiningeniør.

På forhånd tak.

Mvh

Brugbart svar (0)

Svar #1
08. maj kl. 09:32 af Martin2Holte

Jeg har læst til maskiningeniør og der er meget matematik, fysik, mekanik, thermodynamik osv. Det som man lærer på skolen på et år lærer man på en måned, og for hver time undervisning skal man regne to timer lektier, så hvis du har 15 timers undervisning om ugen er der 30 timers lektier.


Svar #2
08. maj kl. 11:17 af Stxelev02

#1

Tak for svar. Det lyder godt nok af mange lektier… Hvad vil du sige du i alt brugte af timer om ugen på studiet, inkl. lektier.
Og hvad med arbejde efterfølgende, er det okay, eller er der meget overarbejde. Jeg har nemlig læst lidt om, at en del ingeniører arbejder mere end 40 timer om ugen.

Mvh

Brugbart svar (0)

Svar #3
08. maj kl. 11:35 af Martin2Holte

Jeg brugte mellem 40 og 50 timer om ugen mens jeg læste. 

Det samme da jeg begyndte at arbejde, ikke fordi nogen tvang mig til det, men fordi det var spændende.

Der er sikker forskel på det private og det offentlige, måske kan du gå tidligere hjem i det offentlige.


Svar #4
08. maj kl. 11:58 af Stxelev02

#3

Tak for svar.
Hold da op, det var meget.

Mvh

Skriv et svar til: Maskiningeniør

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.