Studievalg og videregående studie

Kvote 2 fagsnit

26. juni 2023 af Ggbr
Jeg har søgt ind på Erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Jeg har et karaktergennemsnit på 5,5. Jeg har bestået en International baccalaureate med 28 point. Mit kvote 2 fagsnit ligger på 9,3 og jeg er i tvivl om det overhovedet er nok til at komme ind på studiet. Adgangskvotient for kvote 1 var 7,0 i 2022. Er der nogen der har en lidt bedre ide om kvote 2 , som kan fortælle mig om jeg overhovedet har en chance for at komme ind med det fagsnit jeg har. Tusind tak på forhånd.

Brugbart svar (0)

Svar #1
27. juni 2023 af dannysannem

Jeg ved desværre ikke noget præcist, om det du spørger om. Men et kvote 2 fagsnit på 9,3 lyder da ikke helt tosset i sammenligning med at adgangskvotienten for 2022 i kvote 1 var 7,0 - de to tal kan naturligvis ikke sammenlignes direkte, men kan måske give en indikation på hvor andre kvote 2 ansøgere ligger.

Og så må man bare sande, at man ikke kan forudsige kvotienterne, eller hvad de andre kvote 2-ansøgere har med sig af erfaringer i rygsækken. Nyd sommeren og vent til den 28. juli med at tænke mere over det ;-)

Nu må du lige tage reklamefilteret på, for nu fortæller jeg om noget, jeg selv har interesse i :-)

Jeg kan se at AU nævner højskole som en mulig relevant aktivitet i forhold til kvote 2, Så hvis du nu ikke kommer ind og skal ud og samle erfaring sammen til kvote 2, så tag lige et kig på Rønde Højskole - det er her jeg arbejder og har interesser :-). 
Vi har nemlig et linjefag, som hedder Business & Economics, som kommer omkring emner som iværksætteri, økonomi, business, marketing, regnskab mv. Højskole er uden eksamener og karakterer og så er det bare en kæmpe oplevelse i sig selv.

Jeg håber, at du kan buge mit svar til et eller andet. 


Skriv et svar til: Kvote 2 fagsnit

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.