Studievalg og videregående studie

farmaci til odontologi

24. februar kl. 00:09 af ana9191

Hej jeg er 3.gere nu og skal snart søg ind i kvote 2 til en videregående uddannelse. Jeg har længe drømt om at læse til tandlæge men dsv. har en 4 tal i fysik ødelagt mit gennemsnit. Jeg overvejer at søge ind til farmaci, dog vil jeg lige spørger om der nogen her der læser farmaci som gerne vil dele lidt mere om hvordan uddannelsen er? og hvis jeg nu kommer ind til farmaci og overhoved ikke kan lide det er der mulighed for at skifte uddannelse til tandlæge? jeg har nemmlige hørt at ens gymnasial gennemsnit ikke har en stor betydning hvis man består et år på et andet uddannelse og søger om genindskrivning? Jeg har vejledning næste uge dog er jeg stadig meget nervøs og vil gerne høre lidt mere fra jer der læser en af de to uddannelser eller ved noget om uddanneslesskift.

tak på forhånd


Brugbart svar (2)

Svar #1
24. februar kl. 11:27 af trnnlsn888

uddannelelsesskift - "Hvis den uddannelse, du ønsker at skifte til, ligner den uddannelse, du vil forlade, kan du måske nøjes med at søge genindskrivning på uddannelsen. Det kræver, at du har bestået studieelementer, der svarer til den nye uddannelses første studieår."

https://www.ug.dk/videregaaendeuddannelse/studieskift

det lyder ikke umiddelbart til, at fagene / studieelementerne på de to uddannelser svarer til hinanden

hvis du ikke ved, om farmaci er noget for dig, vil det være en god idé at tage til åbent hus på ét af universiteterne og høre om uddannelsen og tale med nogle af de studerende

ellers er der vel ikke andet for, end at søge ind i kvote 2 på begge uddannelser


Svar #2
24. februar kl. 13:54 af ana9191

#1

uddannelelsesskift - "Hvis den uddannelse, du ønsker at skifte til, ligner den uddannelse, du vil forlade, kan du måske nøjes med at søge genindskrivning på uddannelsen. Det kræver, at du har bestået studieelementer, der svarer til den nye uddannelses første studieår."

https://www.ug.dk/videregaaendeuddannelse/studieskift

det lyder ikke umiddelbart til, at fagene / studieelementerne på de to uddannelser svarer til hinanden

hvis du ikke ved, om farmaci er noget for dig, vil det være en god idé at tage til åbent hus på ét af universiteterne og høre om uddannelsen og tale med nogle af de studerende

ellers er der vel ikke andet for, end at søge ind i kvote 2 på begge uddannelser

tæller tandpleje proffesionsuddannelse som en ligende uddannelse, så man kan søge genindskrivning?


Brugbart svar (2)

Svar #3
24. februar kl. 14:59 af trnnlsn888

det ved jeg simpelt hen ikke - det er du nok nødt til at spørge en studievejleder på odontologi om

men tandplejer lyder da også som en spændende uddannelse og arbejdet minder da også en del om tandlægens

du har også mulighed for at videreuddanne dig med en diplom- eller masteruddannelse

https://www.ug.dk/uddannelser/professionsbacheloruddannelser/socialogsundhedsuddannelser/tandplejer


Brugbart svar (0)

Svar #4
08. marts kl. 06:55 af ChrilleBanden

Kan man godt nøjes med at søge ind med kvote 1, når man skifter fra medicin til odontologi? Eller skal man søge ind som genindskrivning, eftersom 1. år på odontologi er det magen til 1. år på medicin?


Skriv et svar til: farmaci til odontologi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.