Studievalg og videregående studie

Kvote 1 (manglende fag)

01. juli 2023 af hfstudentt
Hej.
Er det sådan, at man godt kan søge kvote 1 selvom man mangler nogle af de fag el. mangler et niveau for at opfylde adgangskravene. Kan man stadig så søge kvote 1, eller SKAL man opfylder alle adgangskravene.

Jeg kunne nemlig godt tænke mig at søge medicin (ikke år), men til næste år.
Jeg vil da have en fuld hf-eksamen, men jeg vil derfor være nød til at supplerer i fagene: kemi og biologi fra hvv. B til A-niveau, samt skal jeg læse fysik c på enkeltfag.

Jeg er bare lidt i tvivl om hvorvidt, man så først skal have opfyldt kravene for at søge kvote ind, eller kan man godt søge ind, hvis bare man er i gang med at supplere fagene.

Giver det mening( :)

Brugbart svar (0)

Svar #1
03. juli 2023 af DrNielsen

Jeg er ret sikker på at du skal opfylde adgangskravene. Ellers skal universiteterne også holde øje med om deres ansøgere rent faktisk består de kurser de har ytret at deltage i.

Optagelse.dk der står for den koordinerede tilmelding har e-support hver dag fra 0900 til 16 eller 21. De ved det helt sikkert.


Brugbart svar (0)

Svar #2
02. oktober 2023 af Albert19

Muligvis kan du godt søge ind i mens du er i gang med at læse fagene op. Typisk ville du skulle bestå dine fag inden studiestart i september, men det er nok en god ide at tale med vejleder på den uddannelse du ønsker at søge om det.


Skriv et svar til: Kvote 1 (manglende fag)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.