Studievejledning

Er 9 klasse karekterne stor betydning hvis jeg får meget bedre karekter i 10 klasse

08. maj 2014 af Dengladefyr123 (Slettet)

Dette spørgsmål har plaget mig hele natten, som kunne være dejligt at få ud.

Det fordi at i går der var jeg til afgangseksammen i Matematik og min præsentation var alt for dårligt endda til bare at få 02, da jeg ikke svarede på de fleste af opgaverne.

Mit spørgsmål er så følgende, da jeg ved jeg skal i 10 klasse for at virkelig gøre noget ud af mine karektere og når jeg er nået så langt at jeg har trænet mig selv op i alle fag og fået nogle noget bedre karekter i 10 klasse end jeg fik i 9 klasse, vil det så have nogen stor betydning for hvad jeg fik i 9 klasse, for at komme videre i systemet?

Jeg har lovet mig selv at gøre det bedre næste år, men jeg håber virkelig at jeg kan stadig rede mine karektere nok i 10'ende til at blive accepteret på gymnasium. 

  


Brugbart svar (1)

Svar #1
08. maj 2014 af MaibritG

Din optagelse på gymnasiet har intet med dine karakterer at gøre, men om du bliver erklæret egnet. Bliver du ikke erklæret egnet, kan du tage til optagelsesprøve i stedet for.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #2
12. maj 2014 af deessee (Slettet)

Du skal være erklæret egnet som Maibrit siger. ! :)

Jeg fik selv virkelig dårlige karakter i matematik i folkeskolen, tror det var omkring 02 skriftligt eller lign? I gymnasiet fik jeg 10. Jeg gav det en ordentlig skalle, og arbejdede hårdt.

Jeg synes det oftest handler mere om lærerne kan se, om man har mentaliteten til at komme på fx gymnasiet, og måske ikke altid karakterne. Det hjælper rigtig meget at tage en snak med ens lærer om de her ting du går og bekymerer dig om, fordi de ofte kan give nogle foreslag til, hvad man kan gøre for at forbedre sig; og vigtigst af alt, kan de se, at man gerne vil det, og virkelig prøver.  (og det er jo ligesom dem, der skal give en, ikke-egnet og egnet.)


Skriv et svar til: Er 9 klasse karekterne stor betydning hvis jeg får meget bedre karekter i 10 klasse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.