Studievejledning

Forkert karakter til eksamen

23. juni kl. 02:10 af Bub12

Hej,

Forleden var jeg oppe til min mundtlige eksamen i matematik, hvor jeg fik et 7-tal. Læreren og censoren gav mig feedback, og det virkede rimeligt i forhold til karakteren.

Efter noget tid tjekkede jeg og så, at karakteren var registreret som et 00. Jeg skrev til rektoren og tænkte, at det nok var en fejl i indtastningen.

Men da hun svarede, sagde hun, at det var den rigtige karakter, som både læreren og censoren havde noteret. Jeg er 10000% sikker på, at de verbalt sagde, at jeg fik 7. Hvad skal jeg gøre nu?

Min rektor vil have mig til at gennemgå den lange klageproces for at få min karakter vurderet igen. Men det har jeg ikke tid til da jeg bliver student om 3 dage og skal snart ansøge til min videregående uddannelse. Det er helt urimeligt, da min karakter er korrekt, men eksaminatorerne har lavet en fejl, som de ikke vil anerkende. Det virker som en barnlig fejl, og det er virkelig respektløs, hvordan de behandler mig lige nu.

Hvad skal jeg gøre?


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. juni kl. 02:24 af Anders521

#0 Det lyder som om der er sket en administrativ fejl. Kontakt eksaminatoren (din lærer) og spørg om hvilken karakter du fik - vedkommende har nok en kopi af karakterlisten. 


Skriv et svar til: Forkert karakter til eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.