Andre fag

hvordan flytter/gemmer man onenote?

24. juni kl. 15:10 af laura007 - Niveau: 9. klasse

Hej,

Jeg ved godt dette ikke er et fagligt spørgsmål, men nu prøver jeg alligevel.

Er der nogen som ved hvordan man flytter noter fra onenote (skolekonto) over til ens private onedrive konto? jeg ved der er en mulighed i at skulle kopier alle ens sider men tænker der er en nemmer måde (altås flytte hele ens notesbog på en gang. hvis der er en der bare ved hvordan man for noterne gemt på fx skrivebord eller USB ville det også være en stor hjælp :-) Har prøvet at søge på google dog uden held.


Svar #1
24. juni kl. 15:39 af laura007

bruger versionen "onenote for windows 10" 


Brugbart svar (0)

Svar #2
24. juni kl. 17:23 af MentorMath

Hej,

Jeg ved desværre ikke hvorvidt det er muligt at flytte en onenote fra en mail til en anden.

Det er dog muligt at gemme hele notesbøger på onenote i PDF-format, så de kan lægges over på et USB eller gemmes på skrivebordet.

Jeg bøvlede selv med det op til en eksamen, hvor alt skulle være hentet ned.

Hvis du bruger OneNote i browseren, skal du hente OneNote ned på computeren.

Når OneNote er installeret på din computer, burde du i venstre kolonne kunne vælge "åbn", hvorved du kan åbne den af de notesbøger, du gerne vil gemme.

Herefter klikker du "eksportér" (findes til venstre på siden).

Under punkt 1. eksportér aktuel, vælges "Notesbog".

Sidst i punkt 2. vælg format, kan vælges "PDF".

Hvis ikke det virker, skriver du selvfølgelig bare igen :)


Svar #3
24. juni kl. 17:43 af laura007

hej, tak for svar men der virker ikke helt. bruger du version "onenote"?? for jeg bruger vist den der hedder "onenote for windows 10" (og på en mac ved ikke om det har en betydning) har vedhæftet et billede så du kan se hvordan det ser ud for mig, jeg kan ikke se "åbn" som du skriver om


Svar #4
24. juni kl. 17:44 af laura007

den havde ikke lige vedhæfter billedet - det kommer her


Brugbart svar (0)

Svar #5
24. juni kl. 18:15 af MentorMath

#3, #4

Mhm..

Altså, bruger du versionen "OneNote for Windows 10", men på en Mac?


Svar #6
24. juni kl. 19:51 af laura007

#5

hmmm. ja det kan jeg godt se lyder lidt mærkeligt men bruger "microsoft onenote" på mac - havde skrevet/huskede forkert.

men tror der er to versioner på windows en der hedder "OneNote for Windows 10" og en der bare hedder "onenote". og da jeg brugte onenote på min gamle computer (en HP) brugte jeg versionen "OneNote for Windows 10" håber der giver mening - beklager fejlen 


Brugbart svar (0)

Svar #7
24. juni kl. 20:44 af MentorMath

#6

Det giver mening - og ingen problemer.

Jeg har desværre ikke det store kendeskab til Mac..

Jeg er ikke sikker på, hvorvidt dette vil virke, men du kan eventuelt prøve at hente OneNote ned på din Mac fra www.onenote.com.

Når du er logget ind på www.onenote.com, burde der gerne være et sted, hvor der står "download", i øverste højre hjørne. På den måde burde du få den nyeste version, hvorved du burde kunne åbne dine notesbøger - jeg er dog i tvivl, hvorvidt det er kompatibelt med Mac (der er andre på SP, der har langt større viden på området end jeg).

Hvis ikke dette virker, kan du eventuelt prøve at klikke "formatér", øverst på siden, du vedhæftede (i #4) - hvis altså ikke du allerede har prøvet dette, uden held?


Svar #8
24. juni kl. 21:00 af laura007

det virker desværre ikke :-( men mange tak for at prøve at hjælpe, det er godt forklaret. :-D. tror løsningen så må blive at kopierer siderne enkeltvis. "formatér" er for at ændre skriften mv. på den enkele side - så det hjælper ikke så meget??


Brugbart svar (0)

Svar #9
24. juni kl. 21:16 af MentorMath

Mange tak - Jeg er ked af, ikke at kunne hjælpe dig videre med problemet :(

Jeg har selv haft prøvet at gemme siderne enkeltvis ved en eksamen (da jeg heller ikke selv kunne gemme/inden jeg fandt ud af hvordan), så det er absolut en løsning. Det gør det dog mere uoverskueligt, når man sidder til en eksamen, hvor der i forvejen er pres på og hvor tiden spiller ind som faktor - så alt efter hvornår din eksamen er, kan du håbe på, at en anden herinde, måske kan hjælpe med hvordan du kan få det gemt samlet..

Alt efter hvornår din eksamen er, kan du eventuelt også prøve it-vejledningen på din skole.

Jeg håber at det lykkes og at det ellers, om ikke andet, kan lade sig gøre at bruge løsningen med at gemme siderne enkeltvis :)

"formatér" er for at ændre skriften mv. på den enkele side - så det hjælper ikke så meget??

Ah, undskyld - det kan jeg godt se.. Tænkte måske at det kunne virke, da ordet 'formatér' også, af og til, bruges i sammenhængen, at noget overføres fra ét til noget andet.


Svar #10
24. juni kl. 21:31 af laura007

jeg er færdige med mine eksamener. der er fordi min skolekonto bliver lukket ned her om en uge, så alt der ikke er gemt/flyttet til privat konto bliver slettet (går ud af 9. :-D)

lyder træls med din oplevelse til eksamen - det har jeg heldigvis ikke prøvet.

""Ah, undskyld - det kan jeg godt se.. Tænkte måske at det kunne virke, da ordet 'formatér' også, af og til, bruges i sammenhængen, at noget overføres fra ét til noget andet."" 

det er helt fint, ingen grund til at undskylde, det kunne jo være det var løsningen :-D

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #11
24. juni kl. 23:29 af MentorMath

Ah, det giver mening ,:)

Tillykke med dimissionen!


Skriv et svar til: hvordan flytter/gemmer man onenote?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.