Studievalg og videregående studie

Medicin?

28. juni 2014 af klovnen123 (Slettet)

Hej. Jeg har i lang tid villet komme ind på medicin, men nu hvor jeg har snittet til det, er jeg begyndt at tvivle. Grunden til dette er, at jeg er nervøs mht. til at starte på et universitet, hvilket virker som et stort skridt. Og jeg er bange for, at hvis jeg ikke falder til med det samme, at så vil jeg måske få det sværere med studierne. Desuden er jeg ikke sikker på, om jeg skal læse på Århus universitet eller SDU, da jeg har hørt, at Ålborg er mest projektbaseret og gruppeorienteret, hvilket ikke interesserer mig så meget. Jeg er begyndt at hælde mest til SDU, selvom dette ligger langt fra min bopæl. Jeg vil gerne høre, om der er nogle studerende fra disse universiteter, som kan sige noget, om hvor hårdt det i virkeligheden er med studierne, og hvor meget man skal læse. Hvordan er studierne sammensat? Er det sådan, at man får lektier for, eller får man ''bare'' bøger udleveret, som man selv skal koordinere og læse i? Og hvor mange elever er der i en klasse?


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. juni 2014 af JEEJ2008

Hej søg på de forskellige Uni's eller gå på studmed.dk, eller vær med i denne tråd :) - Du skal være meget velkommen på Århus Uni. ;) https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1498289#1498448


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. juni 2014 af Hijsa

Må jeg spørge hvorfor København ikke er noget du har overvejet? :)


Svar #3
28. juni 2014 af klovnen123 (Slettet)

København virker alt for fjernt i forhold til min nuværende bopæl, og jeg føler allerede, at det er stort nok, at jeg skal over på SDU, så ja den har jeg udelukket, grundet distanceforskellen :)

Skriv et svar til: Medicin?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.