Studievalg og videregående studie

Usikkerhed om valg af uddannelse: Økonomi eller Finansøkonomi

21. juni kl. 11:20 af Bellis2012

Hej

Jeg står i øjeblikket og er usikker på, om jeg skal vælge at læse økonomi eller finansøkonomi efter sommerferien. Jeg begyndte på matematik-økonomi sidste år, men endte med at droppe ud, da matematikken var for svær. Jeg har ellers altid klaret mig ret godt og ligget over middel i matematik i folkeskolen og gymnasiet, men da jeg begyndte på mat-øk, var det som om, jeg ramte en mur. Jeg frygter, at det samme vil ske, hvis jeg begynder på økonomi – at det faglige niveau på en universitetsuddannelse simpelthen bare er for højt for mig. Men på den anden side er jeg bange for, at jeg sigter for lavt, hvis jeg vælger finansøkonomi, og at jeg måske ikke vil være tilfreds med de mere begrænsede fremtidsmuligheder og karrieremuligheder. Jeg har snakket med flere studievejledere og folk, som arbejder inden for de områder, jeg synes er interessante, men jeg er stadig i tvivl. Håber der er nogen, der kan hjælpe :)


Skriv et svar til: Usikkerhed om valg af uddannelse: Økonomi eller Finansøkonomi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.