Matematik

Differentialregning mundtlig mat b

16. maj 2017 af Dallasm (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej

sidder og er igang med mine dispositioner, og er desværre gået lidt i stå. Har et spørgsmål der lyder således

Gør rede for begrebet differentialkvotient. Gør rede for monotoniforhold, ekstrema og optimering og sammenhængen mellem disse begreber og differentialkvotient. Inddrag desuden ligningen for tangenten til grafen for en differentiabel funktion.

Jeg forstår udmærket godt teorien bag disse ting, dog synes jeg det er meget at skulle på cirka 20 min.

Jeg spørger derfor om råd til omkring hvilke beviser i ville inddrage og hvordan i ville opstille fremlæggelsen. Det er rent og skær et prioriteringsproblem Er der en venlig sjæl der vil guide mig i den rigtige retning? Tak på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. maj 2017 af Mathias7878

Tænker du skal gøre det i den rækkefølge, det allerede står i. Hvis du ikke når det hele, må det jo bare være sådan, men hvis du gerne vil have en god karakter, tænker jeg, at det måske kunne være smart, hvis du også kunne finde ud af at bevise tangentens ligning :) 

- - -

 

 


Skriv et svar til: Differentialregning mundtlig mat b

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.